Khamis, 21 Mac 2013

Tahniah Ustazz

Hari ini tiba-tibanya rasa banggo sangat2 sebab "semua kekawang" "adik-adik" friend-pren dok tanya pasal blog eh lupa ... cikgulinnie  blog  yepiiii............ehh lupa ustaz kata jangan banggo sangat Nie.. tak baik.. dosa .. Tuhan marah.. ye.. ustaz faham-fahamm..

 nak citerr nya.........
 hensemmm dop ustaz dua tu...??? baca tak dang tengok kamera... kyusuk sangat tu...


Tahniah ustaz... hari ini ada bacaan Yassin kat sekolah mari sama-sama dengar pesan ustaz.. Wahai anak-anak dengar sini ... jangan bercakap.. Yassin itu hati Al Quran... Yassin dibaca untuk orang yang sakit dan hampir mati  kenapa..???.. takut nanti orang yang sakit dan hampir mati itu dipengaruhi oleh iblis  “memang sudah jadi tanggung- jawab iblis memperdayakan kita supaya kembali ke  jalan yang sesat dan tidak mengakui Islam adalah agama kita jadi matilah kita dalam keadaan yang kafir” ingat semua anak-anak peranan kita sebagai seorang anak terhadap kedua orang tua...


Dengar anak-anak .. pesan ustaz sampai bila-bila...
 
Nak tanyaa.......
Ada tak dalam masyarakat kita hari ini ....... kalau ada tahlil tok Imam, tok Khadi, tok bilal ustaz-ustaz yang dipanggil ???... naik-naik .. sila..sila ...jemput-jemput.... tuan rumah ada di tanah borak.. kosong hisap rokok berkepul-kepull...  tahlil diserahkan kepada tok-tok tadi.... kitanyeee....

 
Tuan rumah pompuan pulak ada di dapur sibuk belaga pinggan mangkuk kong-kang... kong kang ....ketawa mengilai-gilai .... Renungkan  mampukah kita  ... katakan yang benar walaupun pahitt.. sebagai ingatan bersama... renung-renungkan.

 
takut nanti Tok Imam kita tak tahu nak baca ... yassin     tolong tok Imam ,tolonggg  ustazzz ... berapa ustaz nak kami akan bayar.. ???  bukan itu nilainya  yanggg ... bak kata pepatah orang tua-tua... Kelak nanti walau bawa emass sedulang kita tak mampu membeli " tok guru ngaji "untuk mengajar kita Al Quran... jangan sampai kita terlewat... aminnn.

 

 

 

3 ulasan:

  1. mlek laa tuu..... dgr mlek kta ust....dosaa......hahahaha

    BalasPadam
  2. mudah- mudahan anak2 murid cikgu jadi murid2 solahah aminn

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum, singgah dan follow di sini. Jom ke blog saya pula.

    BalasPadam